Back to nature: Landscape in the Pre-Raphaelite Brotherhood and the Arts and Crafts movement
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Back to nature: Landscape in the Pre-Raphaelite Brotherhood and the Arts and Crafts movement

DSpace Repository

Back to nature: Landscape in the Pre-Raphaelite Brotherhood and the Arts and Crafts movement

Show simple item record

dc.contributor.author Vergés Alonso,Mónica es
dc.date.accessioned 2023-09-18T11:49:53Z
dc.date.available 2023-09-18T11:49:53Z
dc.date.issued 2023 es
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10550/89405
dc.source Vergés Alonso, M. (2022). Back to nature: Landscape in the Pre-Raphaelite Brotherhood and the Arts and Crafts movement. En Mètode Science Studies Journal (Issue 13). Universitat de Valencia. es
dc.subject John Ruskin es
dc.subject Pre-Raphaelites es
dc.subject Arts and Crafts es
dc.subject landscape es
dc.subject decorative arts es
dc.title Back to nature: Landscape in the Pre-Raphaelite Brotherhood and the Arts and Crafts movement es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO:CIENCIAS DE LAS ARTES Y LAS LETRAS es
dc.identifier.doi https://doi.org/10.7203/metode.13.24203 es
dc.description.abstractenglish Cap a mitjan segle xix, el Regne Unit va assolir el cim de la industrialització i l’expansió econòmica, alhora que sorgien els primers inconvenients del progrés: les desigualtats socials, l’amuntegament en les ciutats i el malestar estètic com a resultat de les tècniques productives. En aquest context, i en oposició a l’art acadèmic imperant, naixerà la Germandat Prerafaelita, que buscarà en la pintura anterior a Rafael, en les llegendes medievals i en la mirada atenta a la natura, l’autenticitat que considerava perduda. La Germandat comptarà des del principi amb el suport del crític d’art John Ruskin. Els seus escrits sobre una nova ètica econòmica i el valor creatiu i dignificador del treball artesanal arribaran al seu «deixeble» William Morris i al moviment Arts & Crafts.; By the mid-19th century, the United Kingdom had reached the peak of industrialisation and economic expansion, while also revealing the first drawbacks of progress: social inequality, urban overcrowding, and aesthetic discontent as a result of production techniques. In this context, and in opposition to the prevailing academic art, the Pre-Raphaelite Brotherhood was born. In paintings prior to Raphael and medieval legends, they sought the authenticity they considered had been lost in their time, directing their attentive gaze towards nature. From the outset, the Brotherhood had the support of the art critic John Ruskin. Indeed, his writings on a new economic ethics and the creative and dignifying value of craftsmanship marked his «disciple» William Morris and the Arts and Crafts movement.; Hacia mediados del siglo XIX, el Reino Unido alcanzó la cumbre de la industrialización y la expansión económica, al tiempo que reveló los primeros inconvenientes del progreso: las desigualdades sociales, el hacinamiento en las ciudades y el descontento estético como resultado de las técnicas productivas. En este contexto, y en oposición al arte académico imperante, nacerá la Hermandad Prerrafaelita, que buscará en la pintura anterior a Rafael, en las leyendas medievales y en la mirada atenta a la naturaleza, la autenticidad que consideraba perdida. La Hermandad contará desde el principio con el respaldo del crítico de arte John Ruskin. Sus escritos sobre una nueva ética económica y el valor creativo y dignificador del trabajo artesanal llegarán a su «discípulo» William Morris y al movimiento Arts & Crafts. en
dc.type.hasVersion VoR es_ES

View       (1.406Mb)

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics