|
El objetivo de este artículo es presentar algunos avances sobre el estudio de las redes de circulación en Historia de la Educación en los espacios de comunicación, representación y construcción social. Concretamente, se analizan tres herramientas: la revista Cabás, la SEPHE y las Jornadas Científi-cas de la SEPHE. Los focos de interés se centran en aspectos vinculados a las formas y estilos de comunidad científica para articular su vida en común, los espacios creados para la participación y la construcción colectiva del proyecto, las colaboraciones e influencias transnacionales, las líneas de interés científico expresadas en reuniones científicas y publicaciones periódicas, y los canales de comunicación científica. The objective of this article is to present some advances on the study of circulation networks in the History of Education in spaces of communication, representation and social construction. Specifically, three tools are analyzed: the Cabás publication. Digital magazine on historical-educational heritage and SEPHE as a scientific society and the SEPHE Scientific Conference. The focuses of interest are focused on aspects related to the forms and styles of the scientific community to articulate their life in common, the spaces created (conferences) for the participation and collective construction of the project, the collaborations and transnational influences, the lines of interest expressed in scientific meetings and periodicals, and scientific communication channels. The aim of this work is to contribute to the efforts that the international community of educational historians have been developing for some years to map, at a global level, the condition and situation of our discipline.
|