Escuela y variedad lingüística: estudio de las actitudes lingüísticas de los futuros docentes valencianos
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Escuela y variedad lingüística: estudio de las actitudes lingüísticas de los futuros docentes valencianos

DSpace Repository

Escuela y variedad lingüística: estudio de las actitudes lingüísticas de los futuros docentes valencianos

Show full item record

View       (840.8Kb)

Exportar a Refworks
    
Gómez-Devís, M-Begoña Perfil
This document is a artículoDate2019

The article analyses the linguistic attitudes of future Valencian teachers in a bilingual speaking community characterised by mainstream contact between the Catalan and Spanish languages. This research focuses on the language attitudes of a group of speakers who share a specific set of traits: age, education, profession and socioeconomic status. Special attention is given to attitudes towards four linguistic varieties used by Valencian speakers in their regular interactions: standard Spanish (CS), colloquial Spanish – nonstandard – (CNS), standard Valencian (VS) and vernacular Valencian or apitxat (VNS).

    Gómez-Devis, M.B.; Buzón, J.; Alandete-Ballester, M. (2019). Escuela y variedad lingüística: estudio de las actitudes lingüísticas de los futuros docentes valencianos. Studia Romanica Posnaniensia, 46(4), 135-147.
https://doi.org/10.14746/strop.2019.464.012

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics