La necesidad de un cambio metodológico en la enseñanza del equilibrio químico: limitaciones del principio de Le Chatelier
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

La necesidad de un cambio metodológico en la enseñanza del equilibrio químico: limitaciones del principio de Le Chatelier

DSpace Repository

La necesidad de un cambio metodológico en la enseñanza del equilibrio químico: limitaciones del principio de Le Chatelier

Show simple item record

dc.contributor.author Quílez Pardo, Juan
dc.contributor.author Solaz Portolés, Joan Josep
dc.contributor.author Sanjosé López, Vicente
dc.date.accessioned 2015-02-17T17:12:40Z
dc.date.available 2015-02-17T17:12:40Z
dc.date.issued 1993
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/41892
dc.description.abstract This paper studies the didactic approach used in teaching Le Chatelier's Principle, showing that its usual formulation is ambiguous, and reports the way Chemistry textbooks use this principle in some specific cases with no mention of its limitations. The second part of this work analyses the strategies carried out by chemistry teachers when dealing with a specific equilibrium problem. It is shown how the usual methodology practised in both cases may lead to very important misconceptions, so a new methodological performance is proposed to achieve a real significative learning.
dc.language.iso spa
dc.relation.ispartof Ensenanza de las Ciencias, 1993, vol. 11, p. 281-288
dc.source Quílez Pardo, Juan Solaz Portolés, Joan Josep Sanjosé López, Vicente 1993 La necesidad de un cambio metodológico en la enseñanza del equilibrio químico: limitaciones del principio de Le Chatelier Ensenanza de las Ciencias 11 281 288
dc.subject Ciència Ensenyament
dc.subject Educació secundària
dc.subject Química
dc.title La necesidad de un cambio metodológico en la enseñanza del equilibrio químico: limitaciones del principio de Le Chatelier
dc.type journal article es_ES
dc.date.updated 2015-02-17T17:12:40Z
dc.identifier.idgrec 101324
dc.rights.accessRights open access es_ES

View       (476.5Kb)

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics