La necesidad de un cambio metodológico en la enseñanza del equilibrio químico: limitaciones del principio de Le Chatelier
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

La necesidad de un cambio metodológico en la enseñanza del equilibrio químico: limitaciones del principio de Le Chatelier

DSpace Repository

IMPORTANT: El repositori està en manteniment des del dia 28 de Novembre fins al 3 de Desembre, només es pot consultar, però no afegir contingut. Disculpeu les molèsties

La necesidad de un cambio metodológico en la enseñanza del equilibrio químico: limitaciones del principio de Le Chatelier

Show full item record

View       (476.5Kb)

   
    
Quílez Pardo, Juan; Solaz Portolés, Joan Josep; Sanjosé López, Vicente
This document is a artículoDate1993

This paper studies the didactic approach used in teaching Le Chatelier's Principle, showing that its usual formulation is ambiguous, and reports the way Chemistry textbooks use this principle in some specific cases with no mention of its limitations. The second part of this work analyses the strategies carried out by chemistry teachers when dealing with a specific equilibrium problem. It is shown how the usual methodology practised in both cases may lead to very important misconceptions, so a new methodological performance is proposed to achieve a real significative learning.
Ver en el catálogo Trobes

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics