Lluch, Gemma Perfil | |
This document is a capítuloDate2011 | |
Este documento está disponible también en : http://hdl.handle.net/10550/30432 |
|
Un públic allunyat del gènere afirmaria que els contes de Perrault van ser creats com a narracions infantils i escrits per divertir els petits de la família. El mateix públic podria creure que Enric Valor va escriure les rondalles per a les escoles i que aquestes les acolliren com a lectura d’aula, entre altres raons, perquè descobreixen la geografia valenciana a través d’un vocabulari i un estil poc habitual en l’actualitat. Aquest treball sobre l’obra de Valor analitza els canvis que han patit els 36 esquelets narratius en cent anys d’història: bàsicament, des que Enric Valor els va escoltar quan era petit fins que un nen o un adolescent valencià els llig o els escolta llegir a casa o a l’escola. | |
Lluch, G. (2011): «L’adaptació de les rondalles al lector infantil: un text, altres finalitats», dins G. i J.M. Baldaquí (Edició a cura de): Nova reflexió sobre l'obra d'Enric Valor. Alacant: IIFV, pp. 75-94. |