Cubells Puertes, María José
Aleixandre Benavent, Rafael (dir.) Universitat de València - HISTÒRIA DE LA CIÈNCIA I DOCUMENTACIÓ |
|
This document is a tesisDate2008 | |
Este documento está disponible también en : http://www.tesisenred.net/TDX-0223109-131653/ |
|
Este documento está disponible también en : http://hdl.handle.net/10550/15199 |
|
RESUM
El dinamisme necessari en una institució parlamentària com les Corts Valencianes requereix de lorganització del fons documental i, per tant, la necessitat delaborar un sistema de gestió documental integral. Lobjectiu és facilitar la recuperació dinformació parlamentària per a la millora de la gestió, la presa de decisions, lenriquiment dels debats i la investigació sobre la institució. Laccés a la documentació facilita també el coneixement de les funcions de la cambra, i laproximació dels ciutadans a les Corts. Això sha concretat en lelaboració dun quadre de classificació per a descriure el fons documental i gestionar-ne la recuperació, leliminació o la conservació.
La metodologia emprada comprèn dues fases. La primera consisteix en lestudi de lorigen foral de les Corts i la configuració del marc institucional actual, seguida de lestudi dels corrents doctrinals sobre la funció par...
[Leer más...]
[-]
RESUM
El dinamisme necessari en una institució parlamentària com les Corts Valencianes requereix de lorganització del fons documental i, per tant, la necessitat delaborar un sistema de gestió documental integral. Lobjectiu és facilitar la recuperació dinformació parlamentària per a la millora de la gestió, la presa de decisions, lenriquiment dels debats i la investigació sobre la institució. Laccés a la documentació facilita també el coneixement de les funcions de la cambra, i laproximació dels ciutadans a les Corts. Això sha concretat en lelaboració dun quadre de classificació per a descriure el fons documental i gestionar-ne la recuperació, leliminació o la conservació.
La metodologia emprada comprèn dues fases. La primera consisteix en lestudi de lorigen foral de les Corts i la configuració del marc institucional actual, seguida de lestudi dels corrents doctrinals sobre la funció parlamentària de control i informació de lacció de govern i, finalment, la revisió de la doctrina arxivística i les teories de classificació documental. En la següent fase sha realitzat lanàlisi de la documentació parlamentària de les Corts: les fonts que loriginen, les tramitacions i els circuits documentals, les possibilitats daccés i conservació, i les dades estadístiques de les iniciatives de control parlamentari.
Fruit daquestes anàlisis, els resultats de la revisió bibliogràfica són una actualització de les tres visions doctrinals sobre el control parlamentari: la considerada tradicional, que entén el control com a exigència de responsabilitat i sanció en forma de remoció del govern; la visió del control com a inspecció i supervisió, que parteix de la idea que ja hi ha control amb el debat i lexposició pública de lacció del govern, i la visió doctrinal que advoca per la polivalència de tots els procediments parlamentaris, segons la qual el control només seria una perspectiva danàlisi, una de les intencions en plantejar qualsevol iniciativa o qualsevol debat. Sha fet un seguiment específic del parlamentarisme valencià, i shan descrit els suggeriments de la doctrina per a la renovació de la funció de control.
Amb tot, aquesta revisió bibliogràfica ha estat el pas previ amb què shan establert les bases de lelaboració i la utilització dun sistema de gestió de documents integral i homogeni per a tota la institució. Aquest sistema permet el control dels documents, la normalització i la simplificació de procediments, la racionalització i leconomia de mitjans, la protecció dels documents essencials i lorganització i lexplotació de la informació interna de la cambra. Linstrument essencial del sistema ha estat el quadre de classificació dels documents de les Corts, separats en classes que responen a totes les funcions assignades a la institució. Sha desenvolupat la funció de control i informació, que sha definit com a sistema amb unes entrades les iniciatives de diputats i grups, una tramitació, i unes eixides que poden anar des de la sanció o la difusió de lacció de govern a lactivació de noves iniciatives, i fins i tot de nous controls socials i electorals. Finalment, shan analitzat totes les sèries documentals incloses en la funció de control, amb les diferents aportacions doctrinals del dret parlamentari.
Com a conclusió, es pot afirmar que el sistema dissenyat ha resultat vàlid en la institució per als objectius proposats. La realització del quadre de classificació ha comportat lorganització del fons documental per tal que hi tinguen accés tots els usuaris, sien gestors o polítics, investigadors o qualsevol persona interessada en una tramitació. Laplicació, a més, ha facilitat una localització i una recuperació de la informació de les Corts Valencianes de forma més ràpida i efectiva, i per tant més eficient.
__________________________________________________________________________________________________
|
|
The aim of this thesis is to develop a framework for the classification of documents, as a basic tool for the records management system of the Valencian Parliament, with a view to facilitate the administrative management, the decision making and the retrieval of information.
The methodology employed understands two stages: a review of the history of the Institution, its policies, procedure and function and, secondly, an actualised bibliographical review about the doctrine relative to the parliamentary control of government, and archival theories about document classification.
The result is a functional table for document classification which is homogenous for the entire institution and allows adequate control, protection and records management, the standardization and simplification of procedure and the optimal exploitation of information from the Chamber.
In conclusion, the system desi...
[Leer más...]
[-]
The aim of this thesis is to develop a framework for the classification of documents, as a basic tool for the records management system of the Valencian Parliament, with a view to facilitate the administrative management, the decision making and the retrieval of information.
The methodology employed understands two stages: a review of the history of the Institution, its policies, procedure and function and, secondly, an actualised bibliographical review about the doctrine relative to the parliamentary control of government, and archival theories about document classification.
The result is a functional table for document classification which is homogenous for the entire institution and allows adequate control, protection and records management, the standardization and simplification of procedure and the optimal exploitation of information from the Chamber.
In conclusion, the system designed has been seen to be valid for the institution, achieving the expected goals in affording access to all users, including managers, politicians and researchers.
|
|
Ver en el catálogo Trobes |
This website is using Manakin, a new front end for DSpace created by Texas A&M University Libraries. The interface can be extensively modified through Manakin Aspects and XSL based Themes. For more information visit http://di.tamu.edu and http://dspace.org
| Roderic Mòbil